2015 m. vasario 26 d.

Pirmasis mano žygis į Trakus (2 Dalis)

Pagaliau radau laiko prisėsti ir aprašyti likusias detales apie pirmąjį savo žygelį į Trakus :) Tikiuosi, laikas neprailgo ir vėl skaniai suvalgysite šlakelį teksto.

Prisiminimui kur baigėme...ach, skaniai suvalgėme porą Senosios Kibininės kibinų ir jau beveik trečdaliu sumažėjusia grupe leidomės atsigaivinti prie Akmenos ežero. Kuo ypatingas Akmenos ežeras?

Akmenos ežeras yra vienas iš švariausių Lietuvos ežerų. Akmena stūkso 3 km į šiaurės vakarus nuo Trakų, šalia kelio į Vievį, Trakų istoriniame nacionaliniame parke. Prie Akmenos yra įrengta moderni poilsiavietė su galimybe ne tik išsimaudyti, bet ir pažaisti tinklinį ar krepšinį.

Šiais Akmenos pliusais mes ir pasinaudojome. Atsigaivinome, pailsėjome, paužkandžiavome, o taip pat ir pažaidėme kamuoliu vandenyje. Puikios akimirkos matyti nuotraukose:

Dar keli žygeiviai ir porelė iš Kauno nusprendė, jog jiems labai patiko Akmenos poilsiavietė, ir pasiliko ten. Tad likusieji (apie 20-25 žygeivius) pailsėję ir pasišnekučiavę apie įvairius vasaros įspūdžius, draugiškai pajudėjome link Stirnių malūno, esančio Vosyliukų gyvenvietėje pašonėje paliekant Užtrakio dvarą ir Rykantus. (Rykantus aplankėme jau kitame žygyje, o Užtrakio su žygeiviais ir dviračiu dar nesu mačiusi, būtinai reikės tai įvykdyti šiemet :)

Stirnių malūnas yra įsikūręs šalia gražaus Stirnių malūno garbei pavadinto tvenkinio. Stirnių malūnas šiuo metu veikia kaip viešbutis-restoranas. Vasarą čia ypač gražu - galima mėgautis gėrimais "ant" tvenkinio specialiai įrengtoje terasoje ir grožėtis atsiveriančiu vaizdu. Kaip mano žygeiviai turbūt prisimena, popietė išties buvo saulėta ir šilta, o vanduo talia tviskėjo nuo saulės spindulių. Šalia restorano įrengta pavėsinė, vietos atsisėsti lauke ir graži veja, kurioje auga labai skanios obelys. Pasinaudojome tinkamu metų laiku ir, kas nenorėjo išlaidauti restorane, prisikramsnojo išties nemažai obuolių. Pora nuotraukų nuo Stirnių malūno

Po šios stotelės preliminariai planavau žygį užbaigti grįžtant pro Grigiškių sodus - neseniai naujai išasfaltuotą gatvę ir šalia einančiu dviračių taku, bet kadangi dienoje dar buvo valandų ir šiek tiek jėgų, pasiūliau dar norintiems pavingiuoti numinti iki Stirnių piliakalnio ir Saidės bei Neries upių santakos. Kai kurie nusprendė vykti jau link Vilniaus, bet atsirado dar apie 15 norinčiųjų pasižiūrėti į gan gerai žinomas ir turistų lankytinas Saidžių kaimo vietas.

Šiek tiek istorinės informacijos apie Stirnių piliakalnį ir Saidės upelį.

Ilgą laiką Stirnių piliakalnį nuo praeivių akių slėpė medžiai: tik 1995 m. išaiškinta, kad ši kalva – piliakalnis. Iš jo gynybinių įtvirtinimų sprendžiama, kad piliakalnis įrengtas prieš 1500 metų. Trakų miškininkams išretinus piliakalnį užgožusius menkaverčius medžius ir krūmus, ir įrengus laiptus, galima grožėtis ne tik pačiu piliakalniu, bet ir nuo jo viršutinės aikštelės atsiveriančiu Neries ir Saidės slėnių kraštovaizdžiu.

Saidės upelio papėdėje įrengtas pažintinis takas, kurio ilgis apie 1km.  Šalia Saidės ir Neries santakos stūkso ir Saidės akmuo, kadaise ledyno atridentas per jūras iš Skandinavijos kalnų.

Paskutinėje nuotraukoje matome mane sėdinčią ant rastigalio. Neužilgo po to man reikėjo apsilankyti pas nykštukus, o dalis žygeivių kažkodėl manęs nebepalaukė... nugi negražu taip elgtis! Bet geriausia, kad toji nepalaukusioji žygeivių dalis pasuko ne tuo keliu link Vilniaus, ir jiems dar teko atkarpėlė autostrados nuo "Tvirtovės" iki Grigiškių miestelio... Žinos kitą kartą, kaip neklausyti vedlio :)))

Kažkur jau šiek tiek už Grigiškių prieš pat kalną sulaukiau poros skambučių iš "pasiklydėlių", atsiskyrėlių ir t.t. Sulaukėm, susitikom, visokiausių istorijų išgirdom, kokiais šunkeliais ir brunkeliais žmonės pasiekė Grigiškes...na, važiuojam kartu toliau. Privažiuojam Gariūnus, ir vėl pusė žygeivių nusprendžią, kad kairysis dviračių takas juos į Vilnių grąžins greičiau...tačiau neužilgo tuo nusivilia, suprasdamai,  už viaduko link Lazdynų prieš eismą nevažiuos, o dviračių takas pasibaigia nelygia pieva ir įkalne, vėlgi į niekur :)

Galų gale vienas iš jų susipranta ir ne itin leistinoje ir saugioje vietoje kerta važiuojamąsias dalis persikeldamas dviratį per tvoreles.... video galima rasti tarp žygeivių įspūdžiu sekant šia žygio nuoroda: https://www.facebook.com/events/667733796652880/?ref=51&source=1 , Skanaus :)

Tada ir gauname pasiūlymą padaryti "Afterparty" Žvėryne jaukioje kavinėje, kur radome ir vietos pasidėti visus savo dviračius. Atsigeriame alaus ir toliau pasakojamės įvairius įdomius įspūdžius, patirtus ant dviračio :)

1. Na matosi, kad smagus buvo žygis, miesto dviraciai turėjo, ką veikti. Bet šiek tiek keistokai atrodo, kad naujiena įkelta vasarį, o viskas žaliuoja ir t.t. :D Bet čia tik pastebėjimas.

1. Sveika Brigita, ačiū už komentarą ir už pastebėjimus :) Tikiu, jog keistoka žiemą skaityti apie vasaros žygius, tačiau idėja rašyti blogą mane pasiekė tik sausio mėnesį. Tad ir rašau apie tuos žygius, kuriuos jau pravedžiau. O kai pasveiksiu ir vėl galėsiu rengti naujus žygius, tai aprašysiu ir juos :)

2. AR galite pasidalinti nuorodom kaip nuo Saides iki Vilniaus nusigauti. Ar imanoma isvangti autostrados?

3. Sveiki, konkretaus žemėlapio dabar neturiu galimybės nupaišyti, bet atsakymas į klausimą yra teigiamas: yra galimybė nepaliečiant autostrados dviračiu nusigauti pirmyn atgal iš Vilniaus iki Saidės ir atgal. Praktiškai kai važiuojat iš Vilniaus nuo Lazdynų, tai iki Maximos Bazės (pro Gariūnus) yra nutiestas dviračių takas kartu su pėsčiaisiais, gerai asfaltuotas. Paskui nuo Maximos Bazės iki Grigiškių taip pat yra nutiestas dviračių takas (žiūrint iš Vilniaus į Kauno pusę, dviračių takas yra autostrados kairėje pusėje, ten kur ir Maxima Bazė). Grigiškėse prieš pat pabaigą reikia persivesti dviračius per požeminę perėją, ir atsirasti Kairėje autostrados pusėje, iš ten važiuoti Vilniaus g. o paskui link sodų Kauno Vokės g. dešiniau iki pat Stirnių ir tuomet iki Saidės. Ta pati trasa ir atgal į Vilnių :) Tikiuosi, aiškiai nupasakojau, jeigu bus dar klausimų, mielai padėsiu.